بلاگ

کاشی استیل چیست؟

نمونه فروشگاهی 18عددی 2020

شاید تا کنون واژه ی کاشی استیل را نشنیده باشید. که از جدیدترین انواع کاشی ها محسوب می شود که در مدت کوتاهی از زمان ورود به بازار با محبوبیت زیادی مواجه شده و طرفداران فراوانی نیز دارد. ذهنیتی که با شنیدن کاشی استیل تداعی می شود یک سطح براق است که باید گفت با استفاده از تکنولوژی های روز بر زیبایی و صیقل آن افزوده اند. به دلیل زیبایی بالایی که دارد عموما به عنوان دیوار پوش مورد استفاده قرار می گیرد تا بیشتر در دید قرار داشته باشد.

به همین جهت از این نوع از کاشی بیشتر در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه استفاده می شود. از دیگر موارد استفاده از استفاده در فضاهای بین کابیت ها و نماهای فروشگاهی است. البته انتخاب کاشی سرامیکی یا استیل به سلیقه و نظر شخصی اشخاص نیز بستگی دارد. رنگ های بژ و طلائی این کاشی ها حس گرمی بی نظیری به فضا می بخشد که بر زیبایی محیط دو چندان خواهد افزود. در ادامه این مقاله هر آنچه که لازم است درباره ی کاشی استیل بدانیم را خواهیم گفت. پس چنانچه شما نیز از علاقه مندان به این مبحث هستید تا انتها با ما همراهی کنید.

https://zhical.com/product/%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%84-%d8%b7%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%82/

معرفی کامل کاشی استیل

در چند سال گذشته کاشی های فلزی با پوسته ای از جنس استیل که خاصیت ضد زنگ داشته کاربرد زیادی داشته اند که به دلیل متالیک بودن رنگ آن ها حس سردی و بی روحی را به فضا منتقل می کرد. اما با پیشرفت سریع تکنولوژی تنالیته های رنگی گرم همانند طلائی و برنزی نیز به ترکیب رنگ کاشی استیل اضافه شده که گرمای بهتری دارد. سرامیک یا تایل استیل ها از رنگ ها و طرح های مختلفی برخوردار هستند و همین امر موجب آزادی عمل زیادی در هنگام انتخاب ایجاد می کند.

تا متناسب با سلیقه و فضاییی که در اختیار دارید بهترین طرح و رنگ را انتخاب نمایید. کاشی های استیل نسبت به سایر انواع کاشی قیمت بالاتری دارند اما در مقابل از کیفیت بیشتری نیز برخوردار هستند که تا حد زیادی جبران این تفاوت قیمت را می کند.همچنین برای اینکه جلوه ی بیشتری پیدا می کنند می توان از نور موضعی نیز استفاده نمود. کاشی زیر نور درخشش و زیبایی کم نظیری پیدا می کندو نیز مانند دیگر فلزات مقاومت خوبی نسبت به رطوبت دارد و در برابر ضربه و خط و خش نیز مستحکم هستند.

ویژگی ها و مزایای :

1- این نوع از کاشی ها وزن خیلی کمی دارند.

2- نصب کردن ان ها آسان است و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

3- یکی از ویژگی های فوق العاده ی آن مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت است.

4- همچنین در انواع تایل استیل ها جای اثر انگشت به جا نمی ماند.

5- یکی دیگر از مزایای این نوع از کاشی ها وجود طرح ها و الگو های مختلف برای آن ها است.

6- از دیگر مزیت های این نوع از کاشی سهولت در تمیز کردن آن نسبت به انواع دیگر کاشی می باشد.

7- درخشش آن باعث می شود تا برای فضای کوچک بسیار مناسب باشند و فضا را روشن تر و بزرگ تر جلوه دهند به همین دلیل اغلب در سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

8- از دیگر مزایای این نوع از کاشی ها آنتی باکتریال بودن آن ها است. به همین دلیل در سرویس های بهداشتی کاربرد بیشتری دارند.

9- به مرور زمان زیبایی و رنگ آن تغییر نمی کند.

10- کاشی استیل این امکان را دارد که عکس و طرح های مختلف روی آن چاپ شود.

11- این نوع از کاشی ها قابلیت بازیافت نیز دارند.

 معایب و ایرادات کاشی استیل

– با وجود آسان بودن تمیز کردن آن ها در صورت ایجاد ملکه باید بلافاصله برای پاک کردن آن اقدام کرد. به ویژه اگر این لکه ها بر اثر مواد اسیدی مانند لیموترش و حتی استفاده از مواد شوینده ی نا مناسب باشد و به سرعت پاک نشود می تواند باعث آسیب به قسمت پشت کاشی استیل شود.به همین خاطر باید محتاطانه عمل کرد.

– در مقایسه با کاشی های سرامیکی یا مرمر کاشی های استیل زودتر دچار ساییدیگی می شوند و این یک از معایب این نوع از کاشی محسوب می شود.

– کاشی استیل نیز همانند سایر فلزات در هنگام لمس سرد هستند و به همین جهت برای کسانی که در مکان هایی با آب و هوای سرد زندگی می کنند ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

– از دیگر عیوب این نوع از دیوارپوشها این است که علارغم مقاومت بالا در صورت بروز خط و خش روی آن ها راه کاری برای رفع وجود ندارد.

– از دیگر مواردی که باید هنگان نصب مورد توجه قرار گیرد هادی الکتریسه بود آن ها است. بنابراین در حین نصب به مکان پریزهای برق اطراف دقت شود تا اتصالی به وجود نیاید.

– کاشی استیل در تماس با آب حالت لغزنده و لیز پیدا می کند و می تواند منجر به سر خوردن افراد روی آن شود.

دلایل عدم استفاده از کاشی استیل به عنوان کفپوش :

کاشی استیل در برابر ضربه و فشار به آسانی خط و خش می افتد و کف یکی از قسمت هایی است که بسیار مورد ضربه و کوبش قرار می گیرد. همچنین استیل از انواع فلزات نرم محسوب می شودو بر اثر فشار راه رفتن دچار فرو رفتگی شده که اصلا مناسب نیست. از دیگر مشکلات استفاده از به عنوان کفپوش لغزنده بودن آن است که راه رفتن روی ان می تواند پر ریسک باشد. همچنین به دلیل فلزی بودن این نوع محصول موجب سرد شدن پا در حین راه رفتن روی آن می شود.

با وجود سهولت نظافت و شستشوی کاشی های استیل انجام به موقع تمیز کردن ان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. مراحل شستشو و نظافت این نوع پر طرفدار از دیوارپوشها طی چند مرحله توضیح و آموزش خواهیم داد تا ساده تر در ذهن باقی بماند.

1- ابتدا جهت نصب کاشی ها را بیابید: این نوع از کاشی ها معمولا به یه سمت مشخص چیده می شوند که با کمی دقت و مشاهده این مسیر به راحتی مشخص خواهد شد. مثلا همه ی کاشی ها به سمت چپ یا راست چیده می شود.

2- از دستمال میکروفایبر استفاده کنید : دستمال را با آب گرم مرطوب کرده و سپس با استفاده از محلول صابون به تمیز کردن بپردازید. هرگز برای تمیز کردن از لوازم زبر مانند اسکاچ استفاده نکنید چون منجر به ایجا خط و خش روی کاشی می شود. دستمال میکروفایبر از هر جهت انتخاب مناسبی برای تمیز کردن این نوع از دیوارپوشها است.

3- در جهت چینش دستمال بکشید : در این مرحله دستمال را در جهت چیده شدن روی آن ها بکشید تا آلودگی های روی سطح آن ها از بین برود. اغلب کثیفی ها با استفاده از دستمال کشیدن در جهت چینش از بین خواهند رفت.

4– کاشی استیل را خشک کنید : در این مرحله حتما با استفاده  از یک حوله یا دستمالی که قدرت جذب آب را دارد خشک نمایید. این کار از زنگ زدگی جلوگیری می کند.

چنانچه بلافاصله بعد از ایجاد آلودگی اقدام به نظافت شود این روش می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. با این وجود روش های دیگری نیز برای تمیز کردن انواع وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

سایر روش های شستشو و نظافت کاشی استیل :

* ابتدا مقداری جوش شیرین و آب را ترکیب کرده و ماده ی خمیر شکل ایجاد شده را روی نقاط آلوده قرار می دهیم. سپس مدتی صبر کرده تا خشک شود. در این مرحله با استفاده ا ز یک دستمال مرطوب پاک سازی می کنیم.

* در شیوه ی بعدی مقدار یکسانی آب و سرکه را در ظرفی مخلوط کرده و روی سطح آلوده اسپری می کنیم. بعد از گذشت حدود 5 دقیقه با استفاده از دستمال میکروفایبر که با آب گرم مرطوب و نمدار شده باشد اقدام با پاک سازی می نماییم. دقت کنید تا تمتام محلول آب و سرکه از روی سطح پاک شود.

نصب کاشی استیل :

نصب کاشی علارغم این که آسان است اما نیاز به توجه و دقت زیادی نیز دارد. ابتدا باید با انجام محاسبات کامل و دقیق اندازه گیری های لازم را انجام دهید. این اندازه گیری ها به گونه ای باشد که کمترین میزان نیاز به برش وجود داشته باشد.

در مرحله ی بعد روکش را از سطح کاشی استیل جدا کنید. روکش محافظ را با استفاده از سشوار گرم کنید . توجه شود تمام نقاط این چسب باید توسط حرارت گرم گردد.

سپس با دقت کامل کاشی را در محل مناسب قرار دهید. بخش هایی از کاشی را که نیاز به برش دارند را با استفاده از کاتر به حوصله و دقت لازم برش دهید و به همین شیوه در جای خود قرار دهید.

در نصب قسمت های بین بند به دلیل وجود پریز های برق احتیاط لازم را به عمل آورید زیرا بدنه ی کاشی استیل رسانای جریان الکتریسیته می باشد.

 نکته ی بعدی در نصب این است که این محصول روی هر سطحی اعم از گچ، سیمان و حتی کاشی های معمولی قابل نصب است و نیاز به زیر سازی خاصی ندارد.

عوامل تاثیرگذار به قیمت کاشی استیل :

کیفیت و میزان براقیت و زیبایی این محصول از عوامل موثر به قیمت آن به شمار می رود. براق بودن یک از آیتم هایی است که مستقیما با کیفیت در ارتباط است و انواع کدر آن در حقیقت  از کیفیت پایین تری برخوردارند. بنابراین از نظر قیمت نیز رنگ کدر ارزان تر از نوع براق ان به شمار می رود. کیفیت و دوام نیز از دیگر عوامل موثر در قیمت آن می باشد. در ساخت این دیوارپوش درجه یک از مواد اولیه و متریال بهتری استفاده شده است. عامل موثر بعدی برندی است که کاشی را تولید کرده این موضوع نیز می تواند در قیمت کاشی استیل تاثیر گذار باشد.

برخی از انواع کاشی استیل موجود در بازار نیاز به بند کشی برای نصب ندارند در حالی که برخی دیگر باید از طریق بند کشی نصب شوند این عامل نیز می تواند در هزینه های نصب کاشی استیل موثر واقع شود.

کاربرد های کاشی استیل کدام اند؟

این کاربرد ها شامل مواردی همچون :

1- دیوارهای تزئینی مانند تی وی روم به استفاده از آین محصول جلوه ی ویژه ای پیدا می کنند.

2- فضای بین کابینت از دیگر بخش های قابل پوشش با این نوع از کاشی است.

3- ورودی ساختمان ها از دیگر بخش هایی است که با استفاده از این محصول زیباسازی خواهد شد.

4- لابی هتل ها هم می تواند با پوشیده شود تا رنگ و جلوه ای لوکس و خاص پیدا کند.

5- از در قسمت پیشخوان فروشگاه ها و اداره ها و شرکت ها نیز می توان استفاده نمود.

6- فروشگاه ها و مراکز خرید لوکس نیز گزینه های مناسبی برای استفاده از کاشی استیل هستند.

7- به کار بردن کاشی استیل در ستون ها نیز ایده ای کم نظیر و زیبا است.

8- این محصول در حمام و روشویی ها نیز به صورت ویژه و فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

9- دیوارهای بخش بیرونی استخرها نیز می توانند توسط آن پوشیده و زیبا شوند.

10- سقف ها و دیوارهایی که برای دکوراتیو بودن مورد استفاده قرار می گیرند همانند بخش هایی از آتلیه های عکاسی یا غرفه های نمایشگاهی نیز می توانند توسط این نوع دیوارپوش پوشیده و زیبا شوند.

سخن پایانی :

برای انتخاب نوع محصول در فضای مورد نظر بهتر است ابتدا کلیه ی جوانب و نیازهای خود را در نظر بگیرید و مزایا و معایب هر یک از انواع همچنین قیمت و هزینه های جانبی مانند هزینه ی نصب و غیره را نیز براورد کرده و اقدام به انتخاب نمایید تا بهترین گزینه که تناسب بالایی با نیازهای شما را داشته باشد انتخاب کنید. زیرا هر نوع از کاشی چه سرامیکی باشد یا کاشی استیل امتیازات و معایبی در مقایسه با هم دارند که تنها با برسی موردی می توان برای هر گزینه تصمیم به انتخاب گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *